5 tips om succesvol te adverteren tijdens de feestdagen

De feestdagen staan voor de deur en dat betekent veel cadeaus! Ontdek hoe je effectief kunt adverteren tijdens deze drukke periode.

De feestdagen komen eraan en we weten allemaal wat dat betekent: cadeaus  in overvloed! Hoewel het krijgen van cadeaus altijd leuk is, kan het vinden van het perfecte cadeau een behoorlijke uitdaging zijn. Veel consumenten beginnen daarom vroeg met hun zoektocht en het 'browsen' van mogelijke cadeaus. Voor online adverteerders is het cruciaal om hierop in te spelen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap opvalt in deze drukke periode? 

1. Start op tijd met adverteren

Bijna 59% van de shoppers weet al van tevoren wat ze willen kopen. Dit betekent dat ze maanden voor hun aankoop een weloverwogen beslissing nemen. De overwegings- en vergelijkingsfase begint dus veel eerder dan de feestdagen zelf. Voor adverteerders is het slim om hierop in te spelen en vroeg aanwezig te zijn met advertenties. Deze advertenties zijn specifiek gericht op de SEE- en THINK-fase van het koopproces, waardoor je consumenten effectief kunt begeleiden naar hun uiteindelijke aankoopbeslissing. 

TO DO: Begin op tijd met adverteren en stem je campagnes af op de verschillende fasen van het koopproces waarin consumenten zich bevinden. 

2. Deals, deals en nog meer deals!

Wie wil er nu niet profiteren van geweldige aanbiedingen, ongeacht het seizoen? Tijdens de feestdagen zijn consumenten volop op zoek naar de beste prijzen. Ze hebben al nagedacht over welke producten ze willen, maar wachten vaak op die aantrekkelijke kortingen die dichter bij de feestdagen verschijnen. Houd hier rekening mee in je advertenties. Bieden je concurrenten scherpe deals aan? Speel hierop in, of zorg ervoor dat je je op een duidelijke manier onderscheidt van de rest, zodat consumenten alsnog voor jouw aanbod kiezen.

TO DO: Zorg ervoor dat je advertenties inspelen op aanbiedingen naarmate de feestdagen dichterbij komen. Pas je campagnes aan om in te spelen op deze fase van het koopproces.

3. Iedereen wil zichtbaar zijn

Jij bent natuurlijk niet de enige die je producten aanbiedt tijdens deze drukke periode.  De concurrentie neemt toe, wat betekent dat je waarschijnlijk een groter budget nodig hebt om hetzelfde aantal advertentieweergaven te behouden. Houd hier rekening mee in je strategie. Als je gedurende het jaar net winstgevend bent, kan dat tijdens de feestdagen anders zijn. Maar, met de juiste aanbiedingen kan het ook zijn dat je advertenties net beter presteren. Pas daarom je online marketingstrategie aan op deze veranderingen en overweeg om advies in te winnen bij een gespecialiseerde marketeer! Dit kan je helpen om onnodige uitgaven aan advertenties te voorkomen en ervoor te zorgen dat je campagnes effectief zijn.

TO DO: Pas je online marketingstrategie aan aan de hoge concurrentie tijdens de feestdagen. 

4. Val op tussen de menigte met unieke content!

Zoals we eerder al hebben gezegd is het tijdens de feestdagen extra moeilijk om op te vallen tussen de overvloed aan advertenties. Daarom is het belangrijk om creatief en out-of-the-box te denken. Ga voor het gebruik van opvallende beelden en dynamische video’s om de aandacht van je doelgroep te trekken. Video's hebben de kracht om je boodschap op een persoonlijkere en effectievere manier over te brengen dan statische afbeeldingen. 

TO DO: Zet sterke beelden en opvallende video’s in tijdens deze periode om op te vallen tussen de overvloed aan advertenties. 

5. Mobielvriendelijk

Vergeet niet dat de meeste consumenten je advertenties via mobiele apparaten zien en vaak via hun smartphone naar je website doorklikken. Daarom is het essentieel om zowel je advertenties als je website mobielvriendelijk te maken.

Als je video's in je advertenties toont, zorg er dan voor dat ze waar nodig ondertiteld zijn. Zo kunnen kijkers, bijvoorbeeld in het openbaar vervoer, de boodschap ook zonder geluid volgen.

Controleer ook hoe je website eruit ziet op mobiele apparaten en optimaliseer deze technisch om een soepele gebruikerservaring te garanderen.

TO DO: Zorg ervoor dat zowel je advertenties als je website geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten, zodat consumenten gemakkelijk hun aankopen kunnen doen via hun smartphone.

Tags

Adverteren

Google ads

Meta

Social media ads

Deel dit bericht

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Wij maken gebruik van cookies
We maken gebruik van cookies om gegevens m.b.t. de prestaties en het gebruik van deze website te verzamelen & analyseren, om sociale netwerkfunctionaliteiten aan te bieden en onze content & advertenties te verbeteren en personaliseren.

Bekijk onze privacy policy voor meer informatie.