Boost in verkopen na een moeilijke periode!

Wij realiseerden dit project voor: 

Almasy

Corona heeft natuurlijk op veel bedrijven een grote impact gehad. Ook Almasy zag hun verkopen dalen. Ze zochten dus een sterke marketingpartner die verkopen na die bewogen tijd terug een stevige boost te geven!
No items found.

Inzicht creëren met een krachtige strategiesessie

Het doel was duidelijk: we willen de verkopen terug stevig opkrikken. Hoe we dat zouden realiseren? Daarvoor doken we samen met Almasy in een strategiesessie waar we alle mogelijke aspecten bespraken. Wat kunnen we met Google Ads realiseren? Of maken we beter gebruik van social media advertenties? Beschikken we al over sprekende beelden om de aandacht te trekken online? 

Samen kwamen we tot de conclusie dat het cruciaal is om onze aanwezigheid op sociale media te versterken om nieuwe klanten te bereiken. Zo zijn we begonnen met het opzetten van advertenties op Instagram, Facebook en later ook op LinkedIn. Bovendien hebben we de kracht van e-mailmarketing erkend en een campagne opgezet, waardoor ze zelf op een creatieve manier aan de slag konden gaan met de templates.

Een subtiele opfrisbeurt

Een krachtig logo is de ruggengraat van elke succesvolle marketingstrategie. Het vormt de kern van de herkenbaarheid bij klanten en is essentieel voor een sterke merkidentiteit. Het logo van Almasy was diep verweven met hun merk, dus wilden ze de kern ervan behouden. Bij Studio 27 begrijpen we hoe belangrijk het is voor klanten om consistentie te ervaren in hun visuele communicatie, daarom hebben we het logo van Almasy slechts subtiel vernieuwd om deze een frisse uitstraling te geven, terwijl we de vertrouwde elementen intact hielden.

Creatieve vrijheid in content creatie

Dankzij Almasy mochten we doen wat we het liefste doen. Namelijk, onze creativiteit de vrije loop laten gaan en zo veel mogelijk content maken. We zijn meteen aan de slag gegaan met het vastleggen van beelden, omdat we weten dat visuele content altijd krachtig is. Deze foto's en video's zijn vervolgens verwerkt in diverse projecten voor het bedrijf, variërend van het herontwerpen van een catalogus tot het creëren van kerstkaarten en het opnemen van testimonials. Als kers op de taart namen we de stand op de Autotechnica-beurs onder handen en speelden we een opvallende promovideo af op een groot scherm, wat resulteerde in een indrukwekkende impact.

Meer verkopen: check!

Doel behaald, Almasy krikte hun verkopen op! Door krachtige advertenties met Google Ads blijven we de verkoop stimuleren. Bijvoorbeeld, in 2023 kwam 22% van de online verkopen op de website voort uit Google Ads. Niet alleen dat, want Google Ads hebben ook gezorgd voor online contactopnames, waarvan 43% via telefoon op de website afkomstig was van Google Ads.

Verder in 2023, hebben we met Google Ads gezorgd voor 65% van alle offerteaanvragen voor platformen.eu. Ook hierbij zorgden we voor contactaanvragen, waarvan 53% van alle online contactaanvragen afkomstig was van Google Ads.

Zelf een succesverhaal worden?

Geïnspireerd door dit succesverhaal en zin om zelf jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Neem vrijblijvend contact op.

Wij maken gebruik van cookies
We maken gebruik van cookies om gegevens m.b.t. de prestaties en het gebruik van deze website te verzamelen & analyseren, om sociale netwerkfunctionaliteiten aan te bieden en onze content & advertenties te verbeteren en personaliseren.

Bekijk onze privacy policy voor meer informatie.